FANDOM

Allozaur
AllosaurusJPI
Znaczenie nazwy Inny jaszczur
Miejsce występowania Isla Nublar (Prawdopodobnie)
Płeć Nie wiadomo
Wysokość 4,3 m
Długość 12 metrów
Waga Od 2 do 4 ton
Nazwa łacińska Allosaurus Fragilis

Allozaur (Allosaurus) – rodzaj dużego teropoda z rodziny allozaurów.

Historia

Incydent z 2015 roku (Jurassic World)

Allozaur jest jednym z dinozaurów znajdujących wewnątrz Centrum Innowacji Jurassic World. Sam gad był jedną z atrakcji Świata Jurajskiego na Isla Nublar.

Incydent z 2018 roku (Jurassic World: Fallen Kingdom)

Młodego Allozaura możemy zobaczyć podczas licytacji odbywającej się w Rezydencji Lockwood'a, gdzie to m. in. on zostaje sprzedany.

Wygląd

Allozaur był dużym dwunożnym drapieżnikiem z wielką, wyposażoną w ostre zęby czaszką. Mierzył przeciętnie 8,5 m długości, jednak fragmentaryczne szczątki sugerują, że mógł osiągać ponad 12 m. W porównaniu z potężnymi tylnymi kończynami trójpalczaste kończyny przednie były niewielkie, a całe ciało równoważył długi, ciężki ogon.

Ciekawostki

  • Allozaur był dostępny w grze Jurassic Park: Builder. Był tam ulubionym dinozaurem Hammonda.
  • Pierwotnie w filmie Jurassic World, Allozaur miał być głównym antagonistą. Lecz jego miejsce zajął Indominus Rex.
  • Allozaur miał bardzo wielu naturalnych wrogów m.in. Ceratozaura i Torwozaura.
  • W jednej z wyciętych scen w Jurassic Park 3, Alan Grant widział tego dinozaura z samolotu.
  • Allozaur miał bardzo słabą siłę szczęk. Współczesny Niedźwiedź Polarny potrafi mocniej gryźć.

Galeria

Builder2

W Jurassic Park: Builder

Buillder