FANDOM

Henry Wu – naukowiec, a dokładniej genetyk, występujący zarówno w Parku Jurajskim, jak i Jurassic World (również w Upadłym Królestwie). To głównie on przyczynił się do sklonowania dinozaurów.

Jurassic Park Edytuj

Kiedy zespół odkrywa znaczne ilości DNA pozostałych po dinozaurach, Wu proponuje, by zacząć je klonować i znów przywrócić do świata żywych, jednak żeby uzupełnić braki DNA dinozaurów, używa DNA różnych gatunków płazów. Aby zachować środki bezpieczeństwa i nie pozwolić na dalsze, niekontrolowane mnożenie się dinozaurów, Henry zaprojektował chromosomy tak, aby wszystkie te gady były samicami. Dinozaury były pozbawione umiejętności produkcji lizyny, bez której miały umierać. Gdy Zespół Konsultantów przybywa na wyspę oraz udaje się do laboratorium, aby być świadkami narodzin jednego z Welociraptorów, Wu przebywa na tej samej sali, wśród innych naukowców. Przed tropikalną burzą, która wywołała sztorm i podczas której zostały uwolnione (prawie) wszystkie dinozaury, Henry opuścił już wyspę.

Jurassic World Edytuj

Po raz pierwszy widzimy Henry'ego wraz z Claire, kiedy stara się o uwagę inwestorów, próbując ją przykuć poprzez zaprezentowanie genetycznie zmodyfikowanej hybrydy, jaką jest Indominus Rex. Po tym, jak Indominus Rex wydostaje się z wybiegu, Masrani dopytuję się Wu o to, w jaki sposób została stworzona hybryda. Wu nie chciał powiedzieć Simonowi (Masraniemu), o tym, że do stworzenia I-Rexa częściowo zostało użyte DNA Welociraptora, jednak przyznał, że ma gen mątwy, w celu przyspieszenia tępa wzrostu, DNA mątwy umożliwiało bestii posiadanie zdolności kamuflażu. Wu zaczął wypominać Masraniemu, że to on zlecił mu stworzenie śmiercionośnie niebezpiecznej hybrydy. Po tym, jak Vic Hoskins przejmuje władzę nad wyspą, wychodzi na jaw, że wraz z Wu współpracowali ze sobą.

Jurassic World: Upadłe Królestwo Edytuj

W filmie Wu wraz z innym genetykiem tworzy kolejną (a zarazem ostatnią) hybrydę genetyczną, jaką jest Indoraptor. Jednak do stworzenia dinozaura, potrzebna była próbka krwi Blue, oraz fragment kości Indominusa Rexa, w tym celu Wu wysłał swoich ludzi na Isla Nublar, a dokładniej na "wybieg" Mozazaura, gdzie ostatecznie zginął I-Rex. Ostatni raz Henrego możemy zobaczyć podczas licytacji, gdzie wszczął awanturę z innym genetykiem, ponieważ jego współpracownik rozpoczął licytację Indoraptora, który był jedynie niestabilnym prototypem. Ostatecznie nie wiadomo, czy przeżył.

Ciekawostki Edytuj

  • Przez incydent, jaki wydarzył się na Isla Nublar w 2015 roku, odebrano mu doktorat. Dlatego na aukcji w piątym filmie zwracano się do niego "Pan Henry Wu".