FANDOM

Ian Malcolm - jest matematykiem oraz jedną głównych postaci występujących w serii "Jurassic Park".

Malcolm pojawia się także w obu powieściach Michaela Crichtona.

Jurassic Park Edytuj

Ian został zaproszony do Parku Jurajskiego, ponieważ sądzono, że będzie w stanie dostrzec jakiekolwiek niebezpieczne niedociągnięcia w parku. Podczas podróży helikopterem na Isla Nublar poznaje Ellie Sattler i Alana Granta, z którymi miał współpracować. Kiedy wszyscy dolatują na wyspę, podróżując autem dostrzegają prawdziwego Brachiozaura, którego widokiem są nadzwyczaj oszołomieni.

Wszyscy odwiedzający park udają się następnie do centrum turystycznego, gdzie dowiedzieli się, w jaki sposób zostały przywrócone do życia dinozaury oraz mieli okazję zobaczyć narodziny Welociraptora.

Ian wraz z resztą grupy wyruszył w trasę po parku, jednakże podczas pokazu żaden z dinozaurów nie raczył się pokazać, więc znudzony zaczął flirtować z Ellie.

Kiedy T. Rex wydostaje się z wybiegu i tym samym próbuje dostać się do auta, w którym uwięzieni są Tim wraz z Lex, Ian próbuje odciągnąć od dzieci bestię za pomocą flary, dając tym samym możliwość udzielenia pomocy dzieciom przez Alana Granta. Ostatecznie Malcolm zostaje zraniony, aczkolwiek udaje mu się przeżyć ten incydent.

Gdy Alan wraz z dziećmi próbują ukryć się przed niebezpieczeństwem, Ellie razem z Robertem przybywają na pomoc Ianowi, kiedy ranny Malcolm znajduje się w bagażniku dżipa, zauważa, że Tyranozaur znów się zbliża. Po krótkim, aczkolwiek intensywnym pościgu grupie udaje się uciec.

Ian zostaje przeniesiony do pomieszczenia, gdzie pomaga w sformułowaniu planu przywrócenia mocy.

Po całym incydencie wszyscy udają się do helikoptera, by opuścić wyspę.

Zaginiony świat: Jurassic Park Edytuj

Malcolm zostaje wezwany do rezydencji Hammonda, gdzie chory John ujawnia Ianowi czym jest stanowisko B (Isla Sorna), czyli wyspa, na której były hodowane dinozaury, zanim zostawały przeniesione na Isla Nublar. Hammond następnie oznajmia, że chce posłać zespół badaczy na wyspę, aby sfotografować dinozaury w ich naturalnym środowisku. Malcolm, który także został zaproszony do wyjazdu na wyspę początkowo odmawia, jednak gdy Hammond daje mu do zrozumienia, że Sarah już wyjechała w celu przedostania na wyspę, zgadza się.

Po przybyciu na wyspę zespół natychmiast rozpoczyna poszukiwania Sary za pomocą telefonu satelitarnego, gdzie ostatecznie znajduje ją przy stadzie Stegozaurów.

Po krótkim starciu ze zwierzętami, grupa wraca do przyczepy, gdzie Malcom odkrywa, że jego córka, Kelly, schowała się na pokładzie.

Nagle nad wyspą pojawia się flota śmigłowców InGenu wraz z masą aut. Zespół śledzi nowo przybyłych, następnie zauważając, jak ścigają kilka stworzeń dżipami i gwałtownie je chwytają.

Tej nocy patrzą, jak Ludlow przedstawia prezentację akcjonariuszom i ogłasza swój plan odtworzenia Parku Jurajskiego w San Diego.

Jednak gdy Sarah i Nick uwalniają schwytane dinozaury z klatek, te niszczą cały obóz, przeszkadzając Ludlowi w jego prezentacji swojego przebiegłego planu.

Chcąc uniknąć chaosu, Malcolm zabiera Kelly z powrotem do przyczepy, a następnie do wysoko znajdującego się "koszyka", podwieszonego ponad koronami drzew, kiedy to Sarah i Nick przybywają do przyczepy wraz z rannym Juniorem.

Gdy Malcolm pozostawia córkę samą, udaje się do przyczepy, aby pomóc w zwróceniu młodego Tyranozaura jego rodzicom. Buck i Doe pomimo tego, że odzyskali swoje młode, spychają przyczepę na sam kraniec urwiska. Ledwo ratując Sarę przed upadkiem, grupa zostaje wyciągnięta z przyczepy przez Eddiego, który to następnie zostaje uśmiercony przez Tyranozaury.

Kiedy udaje się im uciec z wyspy, ich problemy nadal się nie kończą, ponieważ przetransportowany do San Diego i siejący postrach Buck wydostaje się ze statku, żerując po mieście. Ostatecznie jednak Tyranozaura udaje się przetransportować na wyspę.

Jurassic Park III Edytuj

Dr Malcolm zostaje wspomniany przez Alana Granta i Erica Kirby'ego w rozmowie.

Jurassic World Edytuj

Kiedy w filmie pojawia się Zara, możemy zauważyć, że przez większość czasu jest zajęta czytaniem książki napisanej przez Malcolma i zatytułowanej jako "Bóg stworzył dinozaury".

Jurassic World: Upadłe Królestwo Edytuj

Na początku Iana możemy ujrzeć podczas dyskusji o tym, czy dinozaury z Isla Nublar powinny zostać skazane na zagładę, czy też ocalone z wyspy.

Malcolm pojawia się ponownie po tym, jak dinozaury zostają uwolnione z rezydencji Lockwood'a przez Maisie.

Ciekawostki Edytuj

  • Malcolm miał powrócić w trzeciej odsłonie Parku Jurajskiego, jednakże aktor, który zagrał Iana w filmie uważał, że nie ma powodu, aby jego postać zagrała w filmie.
  • W powieści Michaela Crichtona Ian Malcolm ginie, mimo to pojawia się w powieści Zaginiony Świat.

Galeria Edytuj