Jurassic Park Wiki Polska
Indoraptor
Indoraptor11.png
Znaczenie nazwy Dziki Złodziej
Hybryda Indominus Rex + Welociraptor
Dieta Mięsożerca
Płeć Samiec
Wzrost 3,1 metra
Długość 7,3 metra
Waga 1,1 tony
Zakres Nieznany
Narodziny Jajo
Filmy Jurassic World: Upadłe Królestwo

Indoraptor to nowy hybrydalny dinozaur wykreowany w tajemnicy przez Pana Henrego Wu. Pojawia się w Jurassic World II: Upadłe Królestwo.

Charakterystyka[]

Indoraptor cechuje się uderzającym podobieństwem do Indominusa Reksa, jednak jest o połowę krótszy. Podobnie jak u welociraptora, jeden z pazurów na każdej ze stóp Indoraptora ma kształt sierpa i jest zazwyczaj trzymany w górze. Jego ciało jest niemal całkowicie czarne ze złotą smugą biegnącą horyzontalnie od szyi do ogona. Podobnie jak swój poprzednik, Indoraptor posiada trzy szponiaste palce z przeciwstawnym kciukiem.
Kształt głowy dinozaura jest podobny do Tyranozaura. Zęby Indoraptora znajdują się na zewnątrz paszczy.
Podobnie jak hadrozaury, Indoraptor potrafi poruszać się zarówno na dwóch, jak i na czterech kończynach.
Indoraptor widzi w ciemnościach, co pozwala mu polować niezależnie od pory dnia czy naświetlenia. Nawet znajdując się w całkowitej ciemności, Indoraptor umie posługiwać się echolokacją.

Jurassic World: Upadłe Królestwo[]

Po raz pierwszy Indoraptora widzimy, kiedy podczas licytacji zostaje zaprezentowany w klatce publiczności, po czym pokazane są jego umiejętności oraz predyspozycje. Kiedy Owen, Claire, jak i Maisie zauważają hybrydę, są w szoku, po chwili Owen postanawia przeszkodzić ludziom w przewozie Indoraptora dla osoby, która go wylicytowała. W tym celu wpuszcza Stygimolocha do windy, a następnie wysyła go do sali, w której odbywa się licytacja. Kiedy gad dociera na miejsce, natychmiast wybiega z windy, zaczynając atakować przypadkowych ludzi. Gdy wszyscy w panice uciekają, Owen odłącza zasilanie, dając przy tym możliwość ucieczki hybrydzie. W momencie, w którym na miejsce przybywa Ken Wheatley, strzela do dinozaura silnymi zastrzykami usypiającymi, po czym wchodzi do klatki. Chcąc wyrwać mu jeden z zębów, okazuje się, że zastrzyk nie robi na gadzie większego wrażenia, a ten grał tylko martwego. Odgryza Kenowi najpierw rękę, a następnie zjada go w całości, jednakże nie dokańczając, ponieważ jego następnym łupem został Gunnar Eversol. W późniejszym czasie możemy zobaczyć, jak Indoraptor rusza w pogoni za małą Maisie, która w popłochu używa swojego tajemnego przejścia, aby dostać się do swojego pokoju. Jak się później okazuje, hybryda wspina się po dachu budynku w celu dostania się do pokoju dziewczynki, w momencie gdy jej się udaje, przybywa Owen, strzelając do bestii. Kiedy magazynek jest już pusty, Indoraptor chcąc zaatakować Owena, natrafia na przeszkodę, jaką jest Blue, chcąca obronić opiekuna. Maisie wraz z Owenem korzystając z okazji uciekają z pokoju, wchodząc na dach budynku. Blue nie zdołała zatrzymać gada na długo, a ten ruszył w pogoni za dziewczynką i mężczyzną, zaganiając ich na sam kraniec dachu. Wtem przybywa Claire, która wykorzystując predyspozycje I-Raptora, prawie strąca go z dachu do pomieszczenia, w którym znajduje się czaszka Agujaceratopsa, na którą nadziać się miał dinozaur. Jednakże udaje mu się z powrotem wspiąć na dach po metalowej belce. Nagle przybywa Blue, atakując Indoraptora, oba dinozaury zaczynają spadać w dół, do pomieszczenia, w którym wcześniej wspomniana czaszka się znajduje, obracając się ostatecznie jeden z nich ginie, nadziewając się na rogi części czaszki. Jak się okazuje, Indoraptor zginął, a Blue triumfuje.

Galeria[]

Jeden z Concepartów filmu

Ciekawostki[]

  • Indoraptor jest przynajmniej czwartym dinozaurem w całej serii, który został potwierdzony jako samiec.
  • Osobnik pojawiający się w filmie to jedynie prototyp.
  • Reżyser filmu potwierdził, że Indoraptor jest ostatnią hybrydą w serii.
  • Potwierdzono również, że kod genetyczny Indoraptora nie posiada DNA ludzkiego.
  • Tworząc Indoraptora, twórcy filmu zaczerpnęli inspiracje z różnych klasycznych potworów z gatunku horroru:
    • Dinozaur został stworzony w laboratorium poprzez wykorzystanie części ciał różnych zwierząt, tak jak potwór Frankensteina.
    • Tak jak wilkołak, Indoraptor wyje w ciemnościach i biega na czterech kończynach.
    • Indoraptor porusza się w ciemności i zostaje zabity przez przebicie na wylot, tak jak wampir.
  • Wczesne koncepcje wyglądu Indoraptora pokazują wyraźne mutacje głowy.
  • Odgłosy wydawane przez Indoraptora są mieszanką odgłosów chihuahuy, pumy, lwa, wiertarki stomatologicznej i świnii.
  • Pierwotnie w filmie miał się pojawić drugi, biały Indoraptor (prawdopodobnie samica), którego miał zabić ten pierwszy.