FANDOM

Alexis "Lex" Murphy - jest wnuczką Johna Hammonda, która wraz ze swoim młodszym bratem, Timem

Murphy, została zaproszona przez dziadka do Parku Jurajskiego.

Jurassic Park Edytuj

Wraz z Timem widziana jest po raz pierwszy, gdy z radością witają się z dziadkiem, który zabiera dzieci, jak i innych zaproszonych gości na wycieczkę po parku.

Podczas trasy gdy Tim jest zawiedziony, że ani Dilofozaur, ani T. Rex nie pokazują się, dla Lex jest to obojętne. Kiedy burza kieruje się w stronę wyspy,  grupa musi wrócić do centrum dla zwiedzających. Jednakże, gdy samochody docierają do wybiegu Tyranozaura, zasilanie przestaje działać. Czekając w pierwszym samochodzie, Tim znajduje parę gogli noktowizyjnych. Nagle wszyscy mogli usłyszeć jak z oddali słychać głośne tupanie o ziemię, podczas gdy Tim za pomocą gogli próbuje dowiedzieć się, co jest źródłem tego dźwięku, zauważa że to T. Rex, który ucieka z wybiegu. Lex wpada w panikę i tym samym łapie za reflektor. Podczas gdy Tim zwraca siostrze uwagę, że to tylko pogorszy sprawę, jest już za późno, a dziewczynka zwróciła uwagę bestii. Ponieważ dinozaur zbliża się do Jeepa, Tim zamyka drzwi, które Gennaro uciekając pozostawił otwarte. T. Rex słysząc to zgniata dach Jeepa. Grant widząc sytuację, w której znajdują się dzieci, wychodzi ze swojego pojazdu oraz zapalając czerwoną flarę odwraca uwagę Tyranozaura. Gdy Malcolm postanawia, że to on odciągnie uwagę Rexy flarą, Grant idzie pomóc dzieciom. Podczas gdy dla Lex udało się wydostać ze zmiażdżonego Jeepa, jej brat wciąż w nim tkwi i nie może się wydostać. Gdy przychodzi Tyranozaur, zrzuca samochód, który następnie utkwił na drzewie. Po tym Lex i Grant szukają małego Tima. Grant wspina się po drzewie, na którym znajduje się Jeep, w którym siedzi Tim, a Lex dostaje rozkaz, by czekać na to, aż Grant wyciągnie jej brata z pojazdu i zabierze go na dół. Następnie zmęczone dzieci i Grant wspinają się na drzewo, na którym spędzą noc. Gdy następnego dnia się budzą, zauważają Brachiozaura w pobliżu drzewa, na którym siedzą. Tim jest zafascynowany dinozaurem, w przeciwieństwie do Lex, którą z początku przeraża. Po całej tej sytuacji, grupka udaje się do centrum dla zwiedzających, jednak najpierw muszą przejść przez ogrodzenie, aby się tam dostać. Tim i Lex urządzają sobie wyścigi, kto pierwszy wejdzie na górę, Tim wygrywa. W tym czasie Ellie próbuje przywrócić moc, przy tym światło ostrzegawcze na ogrodzeniu zaczyna błyskać, co sprawiło, że Tim zaczął panikować, ponieważ nadal znajdywał się na górze. Kiedy Grant i Lex mówią mu, żeby skoczył, Tim chce wykonać ten skok za późno, bo moc płotu zdążyła się już włączyć i porazić chłopca. Grant zaczyna resuscytację i tym samym przywraca oddech u Tima, który razem z Grantem i Lex trafiają do centrum dla zwiedzających. Dzieci zostają tam i jedzą, ale są śledzone przez raptory, więc uciekają do kuchni. Jednego z raptorów udaje im się zamknąć w chłodni i uciec, jednak drugi z raptorów nadal podąża za nimi. Wszyscy uciekają do centrum dla zwiedzających, gdzie spotykają trzeciego z raptorów. Gdy gady już otaczają ludzi, pojawia się Rexy, atakując raptory, dzięki czemu grupa może uciec.

Jurassic Park: Zaginiony Świat Edytuj

W filmie Zaginiony świat: Jurassic Park ona i Lex są krótko pokazani na początku, kiedy Ian Malcolm spotyka się z Hammondem.

W książce Edytuj

W książce Michaela Crichton'a jest kompletnym przeciwieństwem swojej filmowej postaci. To ona jest młodsza od Timmiego i jest bardzo płaczliwa.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest dobrym hakerem.
  • Jest wegetarianką.

Galeria Edytuj