Jurassic Park Wiki Polska
Advertisement

Mozazaur (Mosasaurus) - pierwszy i jednocześnie największy gad morski serii.

Jurassic World

Samica tego gatunku pojawia się w Jurassic World, jako pierwszy gad morski występujący w serii. Jedną z atrakcji parku jest pokaz karmienia jej martwym rekinem. Kiedy Pterozaury uciekają z ptaszarni i atakują zwiedzających, jeden z Pteranodonów wrzuca Zarę do basenu Mozazaura i gdy próbuje ją pożreć, morski gad połyka ich oboje. Pod koniec filmu Mozazaur kończy walkę, którą Tyranozaur Roberta i Welociraptor Blue toczyły z Indominusem Rexem, wciągając hybrydę pod wodę i pożerając ją.

Jurassic World: Upadłe Królestwo

Dwóch mężczyzn zostaje wysłanych po kość Indominus Rex pod wodę. Zaraz po jej wysłaniu zostają oni zjedzeni przez Mozazaura. Później jeden z najemników gdy udało mu się uciec na drabinkę helikoptera przed Robertą zostaje za chwilę pożąrty przez tego morskiego gada. Ponieważ Tyranozaur rozdeptał pilot do bramy Mozazaurowi udaje się uwolnić. Widzimy go pod koniec filmu na Hawajach gdzie prawdopodobnie zjada surfera.

Battle at Big Rock

Widzimy ją w jednej z bonusowych scen gdzie pożera który upolował uchatkę. Według twórców ta scena miała w skrócie pokazać na czym polega łańcuch pokarmowy.

Park Jurajski: Obóz Kredowy

Sezon 1

W pewnym momencie bohaterowie wypływają na lagunę mozazaura. Gdy Brooklyn, Kenji, Ben i Rózia dopływają do brzegu Mozazaur próbuje upolować Dariusa i Sammy jednak Yasmina odwraca jej uwagę i mozazaur skupia się na niej. Yaz postanawia zjechać bo linie na której zawsze wisiał rekin którym karmiono wodnego stwora. Mozazaurzyca wyskakuje z wody i prawie zjada dziewczynę ale nie trafia i jednie rozrywa linę. Powoduje to spadnięcie tabletu do basenu i spadnięciu Yasminy na beton przez co skręciła kostkę.

Sezon 2

Jest kilka razy wspominana przez bohaterów.

Wygląd

Samica Mozazaura występująca w filmie jest ogromnym gadem morskim o długości ponad 20 metrów. Jej szczęki są trzykrotnie dłuższe od szczęk Allozaura, lecz nie zaciskają się z taką siłą jak szczęki Tyranozaura. Jej skóra jest koloru szarego bez znaków szczególnych.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy gad morski pojawiający się w serii.

Błędy

  • Samica tego gatunku ma 22 metry długości i 15 ton wagi. Tak na prawdę Mozazaury nie przekraczały 18 metrów.

Galeria

Eccg5cz.jpg

Mozazaur łapie Pteranodona

Na plakacie filmu Jurassic World

Advertisement