FANDOM

Roberta - samica Tyranozaura pojawiająca się w Parku Jurajskim (Jurassic Park), Świecie Jurajskim (Jurassic World) i w Jurassic World: Upadłe Królestwo.

Jurassic Park

W pierwszej części jako pierwszy dinozaur wydostaje się na wolność, przewraca samochód Lex i Timmy'ego próbując ich zjeść, jednak jej uwagę odwraca Malcolm, który biegnie do budki z toaletą, w której siedzi Gennaro. T-Rex zjada prawnika, po czym próbuje jeszcze zaatakować Alana Granta, ale to jej się nie udaje. Następnie ściga samochód, w którym siedzą Muldoon, Ellie Satler i ranny Malcolm, ale nie udaje jej się go dogonić. Potem pojawia się w dwóch scenach: jak poluje na Gallilimy i jak "ratuje" ludzi przed welociraptorami, zabijając gady.

Jurassic World

Roberta pojawia się również w czwartej części jako główna atrakcja Świata Jurajskiego. Widzimy ją dwukrotnie. Najpierw jak pożera kozę, później jak walczy w widowiskowej walce z Indominusem Rexem. Początkowo Roberta miała przewagę lecz ją utraciła. Gdy groźna bestia chciała zadać ostateczny cios "Królowej", nadbiegł Blue (ostatni żyjący raptor). Z jego pomocą udaje się jej pokonać Indominusa i wystawić go na pożarcie Mozazaurowi.

Jurassic World: Fallen Kingdom

Trzy lata po incydencie na Isla Nublar Roberta dalej zamieszkiwała okolice upadłego parku. Pewnej nocy grupa najemników przebyła na wyspę, aby pobrać próbkę kości z pozostałości Indominusa Rexa na dnie basenu Mozazaura, który jak się okazało wciąż żył. Roberta atakuje jednego z najemników. T. rex goni człowieka w kierunku brzegu laguny, najemnikowi udaje się uciec a Roberta ryczy ze wściekłości.

Podczas erupcji wulkanu, Owen i jego grupa spotykają Robertę, która nieumyślnie uratowała ich przed Karnotaurem, zabijając go. Następnie samica Tyranozaura została schwytana przez inną grupę najemników pod dowództwem Kena Wheatleya, który załadował ją statek towarowy Arcadia i zabrał ją do posiadłości Lockwood'a Jakiś czas później Owen i Claire znajdują ją w ciężarówce, gdzie muszą pobrać trochę krwi Tyranozaura na transfuzję dla Blue, która została postrzelona przez jednego z najemników Kena. W między czasie teropod budzi się a Owen cudem unika śmierci.

Następnie zostaje zwabiona kozą do klatki w której miała być przeniesiona na aukcję. Podczas walki Blue z ludźmi Millsa dochodzi do przecieku gazu, który stał się śmiertelnym zagrożeniem dla dinozaurów w tym dla Roberty. Przed śmiercią ratuje ją Maisie, która wypuszcza dinozaury na zewnątrz. Roberta na wstępie zabija Millsa, powala Karnotaura i niszczy ostatnie próbki Indominusa Rexa. W jednej z finałowych scen filmu widzimy Robertę, która włamuje się na wybieg Lwa rycząc na niego.

Wygląd

Roberta jest wielkim Tyranozaurem ważącym ok 9 ton. Jest koloru brązowego. Ma charakterystyczny wzór na pysku. Jej ciało jest muskularne i smukłe. W Jurassic World dało się zobaczyć blizny po desperackim ataku The Big One w Parku Jurajskim. W czwartej części ma inny kolor skóry, niż w pierwszej.

Wybieg Roberty

W Jurassic Park

W pierwszej części wybieg "Królowej" jest otoczony ogrodzeniem pod wysokim napięciem. Pokrywa on sporą ilość ziem. Nie należał on do bezpiecznych bowiem dało się z niego uciec.

Jurassic World

Miejsce w którym znajdowała się Roberta nosiło nazwę Tyrannosaurus Rex Kingdom. Pokrywało ono dużo miejsca lecz nie było tak rozległe jak w pierwszej części. Lecz z całą pewnością wybieg był bezpieczniejszy. Wszytko było tak sprawnie zbudowane by można było zobaczyć "królową" nie zależnie od czasu i miejsca

Ciekawostki

  • Roberta to jedyny dinozaur pojawiający się w więcej niż jednej części.
  • Biegnąc mogła rozwinąć prędkość 50 km/h, chociaż tyranozaury w rzeczywistości biegły około 40 km/h.
  • Fani nazywają ją Rexy, jednak ze storyboard'ów Parku Jurajskiego dowiadujemy się, że jej prawdziwe imię to Roberta.
  • Wcześniej zakończenie Parku Jurajskiego miało być inne. W nim Roberta goni Alana, Timmy'ego i Lex przez dżunglę. Alan wraz z dziećmi na czas wsiadają do helikopteru, którym uciekają wraz z innymi bohaterami, gdy akurat Tyranozaur złapał "stojak" śmigłowca i go oderwał.

Galeria

Hqdefault-0
Jurassic world rexy png by manusaurio-d9egxy7
Url
Jurassic world rexy poster by manusaurio-d9egxbc
Jurassic World Rexy 2