FANDOM

Spinozaur - jest głównym antagonistą trzeciej części, nieoczekiwanie zastępując w tej roli Tyranozaura.

Historia

Stworzenie

Gdy w 1998 roku udziały InGen zostały wykupione przez Masrani Global Corporation, spora grupa naukowców wraz z najemnikami została wysłana na Isla Sorna, gdzie sklonowano pierwszego i zarazem jedynego Spinozaura. Zamieszkiwał on tereny na północnym-wschodzie wyspy i był tam czołowym drapieżnikiem. Co ciekawe jego pojawienie się zaburzyło ekosystem na Isla Sorna, Spinozaur stał się jedynym konkurentem dla Tyranozaura i jedynym drapieżnikiem, który jest w stanie z nim stoczyć walkę.

Incydent z 2001 roku (Jurassic Park 3)

Na początek uczestnicy wyprawy uciekają przed nim samolotem zostawiając jednego z uczestników (Cooper), ten wypada przed samolot i usiłuje go zatrzymać, ale Spinozaur wypada z krzaków i chwyta go zębami. Następnie atakuje samolot, który utknął między konarami drzewa, zjadając pilota. Wyciąga maszynę z drzewa, ale nie udaje mu się już zabić więcej ludzi, w jego łapy wpada jednak lepszy łup - Tyranozaur (Bull).

Dinozaury walczą między sobą a Spinozaur ostatecznie triumfuje. Następnie okazuje się, że wraz z pilotem zjadł i telefon komórkowy, którego następnie pozbył się wraz z odchodami. Dzięki temu ludzie wpadają w zasadzkę i omal nie giną. Kolejny jego atak ma miejsce na rzece, gdzie dinozaur usiłuje utopić statek, ale nie udaje mu się nikogo zabić. W końcu Alan Grant przegania Spinozaura, zapalając wyciekającą benzynę.

Incydent z 2015 roku Jurassic World

Szkielet Spinozaura pojawia się w Jurassic World, gdzie Tyranozaur niszczy go, atakując Indominusa Rexa.

Wygląd

Filmowy Spinozaur jest gigantycznym drapieżnikiem o długości ponad 13 metrów. Na jego grzbiecie wyrastał grzebień o długości 2 metrów. W jego krokodylej paszczy tkwiły liczniejsze ale mniejsze od tyranozaura zęby. Jego trójpalczaste łapy również były okazałe mogły zadać śmiertelne rany.

Ciekawostki

  • Podstawową różnicą między Spinozaurem z Parku Jurajskiego, a jego kredowym odpowiednikiem jest ustaw ramion. Kredowy Spinozaur miał je lekko zakrzywione przez co łatwiej mógł łapać ryby. W 3 części wyglądały jak gigantyczne łapy karnozaura.
  • Spinozaur pojawiający się w 3 części jest zdecydowanie masywniejszy od swojego kredowego odpowiednika.
  • Co ciekawe Spinozaur miał powrócić w Jurassic World: Fallen Kingdom. Miał tam znowu zmierzyć się z Tyranozaurem (Roberta). Ostatecznie jednak zdecydowano się wyciąć całkowicie udział Spinozaura z filmu.
  • W całej serii gad zabił 2 ludzi i 1 innego dinozaur (tyranozaur) oraz zniszczył 2 maszyny (samolot i statek).

Galeria

SpinoTurn
B24af2330011ae134a7d6c70